Transfer ut

1. Domanregister.se kan inte ge support/telefonsupport vid flytt ut för att hjälpa andra leverantörers system.

2. Flytt från oss måste ske när domän är aktiv, och får inte finnas på utstående samlingsfaktura med andra domäner.

3. Flytt skall skett inom 30 dagar annars kan domanregister återaktivera domänen igen.

4. Återaktivering kan inte ske om domän passerat ”expiredate”.

5. Återaktivering av domän som har förfallit och som måste återaktiveras kan vara förenat med återställningsavgift ”Restore”, se här: https://shop.domanregister.se/pricelist.asp

6. Observera att EPP/auth-kod vi skickar ut vid begäran om flytt inte gäller för alla toppdomäner, många landsdomäner har specifika regler, fråga er nya leverantör som skall kunna detta.

7. Se rutiner för speciella toppdomäner: https://www.domanregister.se/faq_category/toppdomaner/

8. Vid transfer från oss till annan leverantör/registrar så kan domänen vara låst i 60 dagar från nyskapande, tidigare flytt eller kontaktändring. Man kan se detta datum i vår kontrollpanel efter tryck på knappen om registrar-byte.

Läs mer här hos icann:

https://www.icann.org/resources/pages/name-holder-faqs-2017-10-10-en

https://www.icann.org/resources/pages/policy-transfers-2014-07-02-en

Detta gäller: .COM, .NET, .ORG, .BIZ, .MOBI och .INFO samt alla nya Generiska TLD och ni kan alltså inte flytta inom 60 dagar från registrering.

Ni kan dock ange namnservers till ert nya webbhotell i vår kontrollpanel, så domänen kommer fungera alldeles korrekt ändå.