Alla kunder som köper toppdomäner eller byter adress på en gammal domän kan få e-post om att man måste bekräfta sin e-postadress från noreply@emailverification.info.

Gäller alla toppdomäner som ICANN hanterar i dagsläget, dvs .COM, .NET, .ORG osv. samt alla nya generiska TLDs.

Gäller INTE .SE, .NU eller .EU tex.

Detta är helt i sin ordning, enligt föreskrifterna för ”ICANN Registrar Accreditation Agreement”, behövs e-postadressen i kontaktinformation för en domän valideras innan den kan permanent godkännas. Detta sker vid nyregistrering av en domän eller vid uppdatering av kontaktuppgifter.

Du klickar helt enkelt på länken i mejlet för att bekräfta att din e-postadress är korrekt.

Ser ut så här: http://emailverification.info/?trigger=XXXXXXXXXXX&email=din-epost-adress@din-doman.tld
(Du skall INTE använda vår testlänk ovan, du får en egen länk där X ersätts med andra tecken.)

Om man misslyckas med detta så kommer domän sättas i paus-läge efter 15 dagar tills e-post är bekräftad.

Om man inte får detta meddelande från emailverification.info så kan man byta e-postadress i vår kontrollpanel för domänen eller om man slängt det av misstag. Obs, byt inte fram och tillbaka, varje ändring tar tid.

  • Logga in här: https://kontrollpanel.domanregister.se
  • Klicka på knappen ”Kontakt”
  • Under din kontaktuppgifter, klicka på knappen ”Begär verifiering av e-post”,  vänta på e-posten, kan ta några timmar.
    Observera att text inte uppdateras live.
  • Efter du bekräftat med länken i e-post, vänta en stund, titta på samma ställe att din status är bekräftad: ”Din aktuella e-post är verifierad av vår leverantör!”

Se annars över era spamfilter hos er nuvarande leverantör och vitlista e-post från emailverification.info och domanregister.se.

Kontakta support ifall detta misslyckas eller din domän är i status = serverhold i whois.